zondag 3 augustus 2014

Even geleden

Hoi allemaal, het is al weer even geleden dat ik een berichtje geplaatst heb. Niet omdat ik niet gehaakt  heb, maar omdat ik niets heb gemaakt wat jullie nog niet gezien hebben. Ik heb verschillende koekiemonsters, opkikkertjes en visjes gehaakt. En voor Forte heb ik de Creatieve Tip van de Week geschreven. De tip vind je op de facebook pagina van Forte en is geplaatst op 28 juli.
De tip bevat het patroon van "mijn" opkikkertje.

Voor degene die interesse hebben (en geen facebook hebben), vind je hier het patroon;

Je hebt nodig:
20 gram groen katoen (Catania 0241)
Rood naai- of borduurgaren
Wiebeloogjes (doorsnee 5 mm)
Haaknaald 2
Vulling; kussen vulling of fiberfill
Stopnaald

Zittend is het kikkertje ongeveer 5 cm hoog.

Gebruikte afkortingen
hv = halve vaste(n)
v = vaste(n)
st = stokje(s)
hst = half stokje(s)

Lijf en hoofd
Je begint aan de onderkant van het lijf. Begin met groen en haak een ketting van 2 lossen.
Toer 1: 5v in 1e losse (5v).
Toer 2: 2v in elke v (10v).
Toer 3: 2v in elke 2de v (15v).
Toer 4: v in elke v (15v).
Toer 5: elke 2e en 3e v samen haken (10v).
Toer 6: v in elke v (10v).
Toer 7: elke 2e en 3e v samen haken, eindig met 1 v (7v).
Vul het lijfje op.
Toer 8: v in elke v (2x), 2v samen haken, v in elke v (1x), 2 v samen haken (5v).
Toer 9: 2v in elke v (10v).
Toer 10: 2v in elke 2e v (15v).
Toer 11: 2v in elke 3e v (20v).
Toer 12 en 13: v in elke v (20v).
Toer 14: elke 3e en 4e v samen haken (15v).
Toer 15: elke 2e en 3e v samen haken (10v).
Vul het hoofd op.
Toer 16: elke 1e en 2e v samen haken (5v).
Hecht af.

Armpjes (2x)
Haak met groen een ketting van 9 lossen (haak niet te strak).
Toer 1: 4v in 8e losse van de ketting (4v).
Toer 2: v in elke v (4v).
Afhechten.
Naai de armpjes aan de zijkanten van het lijfje.

Benen (2x)
Haak met groen een ketting van 11 lossen (haak niet te strak).
Toer 1: 4v in 10e losse van de ketting (4v).
Toer 2: 2v in elke v (8v).
Toer 3: v in elke v (8v).
Toer 4: elke 1e en 2e v samen haken (4v).
Afhechten.
Naai de beentjes aan de onderkant het lijfje.

Ogen (2x)
Haak met groen een ketting van 3 lossen (haak niet te strak).
Haak 6 x hst in 1e l.
Hecht af.
Naai de ogen op het hoofd. Lijm daarna de wiebeloogjes op de ogen.

Borduur met rood borduur- of naaigaren een mond op het gezicht.

Veel haakplezier


 
 
 
 
 
 
foto van Forte Uitgevers.
 

17 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Ik wil de heer Westwood van apexloans bedanken voor het verstrekken van een lening ter waarde van $64000. als u vandaag een dringende lening nodig heeft, vermijd dan opgelicht te worden door valse online kredietverstrekkers en neem contact op met een legitiem kredietbedrijf via e-mail: apexloans247@yahoo.com

      Verwijderen
  2. Hij is leuk! Dank je voor het delen van het patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh,dank je wel voor het patroontje! Ik heb al een poosje zitten koekeloeren of er ergens een patroontje zou verschijnen! Ik vond en vind hem zooooo leuk! Het is afgedrukt, op maat geknipt en gaat zo achter in je boekje, maar eerst eentje haken! Groetjes Frouwien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een leukerd ik heb je patroon gelinked op publieke FB site van me https://www.facebook.com/jennekevm?ref=hl

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schatje, helaas kan ik je patroon niet eraf halen.
    Groeten Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weet niet hoe ik lid van je kan worden snap weinig van computers maar zou graag lid van je site willen worden heb alleen f b onder mijn naar hierboven weet niet of je mij kan antwoorden hoor je misschien wel x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi! It is an adorable mini frog!! My friend would like to make it. But she doesn't speak is other language just hungarian. I've translated it. Can I give it to others attached with your name and this page's link?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Even een vraagje.....
    Ik heb stad en land afgezocht naar het boekje “bungelknuffels haken”. Nergens meer te krijgen.
    Komt dit boek nog in de herdruk? Ik denk dat u heel veel haaksters hier een plezier mee zou doen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Marianne, ik weet dat het boekje niet meer te verkrijgen is. Mijn uitgeverij heeft besloten het niet meer te laten herdrukken, hier heb ik geen invloed op. Helaas.....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goede dag, ik ben nu zo blij omdat ik vandaag mijn lening van € 29.000 heb gekregen van dit goede bedrijf LAPO na verschillende oplichting van verschillende cheaters, je kunt ook contact met hen opnemen als je een snelle lening nodig hebt, neem nu contact met hen op via deze e-mail: lapofunding960@gmail .com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo allemaal, ik heb geld verloren aan zoveel bedrijven die beweerden echte geldschieters te zijn, maar al mijn inspanningen zijn tevergeefs geweest, ik heb meer dan 35.000 euro verloren aan nepgeldschieters die beweren te zijn wat ze niet zijn. Totdat mijn vriend me voorstelde aan de juiste geldschieter die ik contacteerde en ik met succes een lening van hen kreeg in slechts 48 uur, zou ik iedereen die op zoek is naar een lening zonder angst aanraden om contact met hen op te nemen via e-mail:lapofunding960@gmail.com
    Whatsapp +447883183014

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik wil de heer Westwood van apexloans bedanken voor het verstrekken van een lening ter waarde van $64000. als u vandaag een dringende lening nodig heeft, vermijd dan opgelicht te worden door valse online kredietverstrekkers en neem contact op met een legitiem kredietbedrijf via e-mail: apexloans247@yahoo.com

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goedemorgen meneer/mevrouw
    Wij bieden leningen aan particuliere en commerciële entiteiten met een zeer lage jaarlijkse rente van 3%, terugbetaling van 1 tot 25 jaar. Wij verstrekken leningen van 5.000 tot 500.000.000. Dit is om de groeiende geschiedenis van Bad Credit te elimineren, maar ook om een gestage winst te maken voor zowel ons bedrijf als onze klanten.

    Ligt u 's nachts wakker en maakt u zich zorgen over hoe u een lening kunt krijgen? Contact: Waheed Finance Firm Agency nu via E-mail: info@waheedfinance.com of WhatsApp: +91 636 671 0014

    Wij bieden een lening aan met een lage rente van 3% en wij bieden aan
    *Persoonlijke leningen
    * Schuldconsolidatieleningen
    *Bedrijfskapitaal
    * Zakelijke leningen
    * Onderwijsleningen
    * Hypotheek
    * Leningen om welke reden dan ook
    Neem voor meer dringende informatie onmiddellijk contact met ons op.

    info@waheedfinance.com
    WhatsApp: +91 636 671 0014
    Groeten
    Waheed Financieringsmaatschappij

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ben je het zoeken naar leningen en hypotheken beu, of word je constant afgewezen door banken en andere financiële instellingen of een microfinancieringsregeling. Hiermee willen wij u informeren met 100% garantie dat wij leningen van elk bedrag aanbieden tegen een rentepercentage van 2% per maand. Wij verstrekken LENINGEN voor bedrijfsontwikkeling. concurrentievoordeel/bedrijfsuitbreiding. Zorg ervoor dat we gecertificeerd, betrouwbaar, betrouwbaar, efficiënt, snel en dynamisch zijn. en deelnemende financier voor onroerend goed en elke vorm van zakelijke financiering, wij verstrekken langlopende leningen voor maximaal twee tot vijftig jaar en alle rentetarieven en berekenen en maken jaarlijkse betaling mogelijk E-mail: loancreditinstitutions00@gmail.com.

    Wij bieden de volgende soorten leningen aan en nog veel meer;

    * Persoonlijke leningen (lening zonder onderpand)
    * Zakelijke leningen (onbeveiligde lening)
    * Consolidatielening
    * Combinatielening
    * Verbouwing

    Om contact op te nemen voor het zoeken naar een lening, antwoordt u met uw e-mail-ID, zodat ik u meer kan sturen ter goedkeuring
    Bedankt, neem contact met ons op via e-mail: loancreditinstitutions00@gmail.com
    bel of WhatsApp: +393512114999

    BeantwoordenVerwijderen