vrijdag 21 november 2014

Mini bungel engeltje

Uitgeverij Forte plaatst elke vrijdag een "creatieve tip van de week" op facebook. Voor vandaag heb ik de tip geschreven. Hieronder vind je de facebook tip (voor degenen die geen facebook hebben);

CREATIEVE TIP VAN DE WEEK: deze week een tip van Monique Vos, de auteur van Bungelknuffels haken. Zij ontwierp een schattig kerstengeltje. Heb je lekker nog even de tijd voor!
Meer info over Monique Vos vind je op http://www.amigurumihaakse...ls.blogspot.nl/


Mini bungel engeltje

Je hebt nodig:
10 gram huidskleur katoen (Phildar Coton 3 – rosee 0001)
10 gram gebroken wit katoen (Catania - natur 0105)
10 gram lichtblauw katoen (Catania – 0173)
10 gram bruin Fluffy acryl (Wibra – Gaya 1490)
Restje zwart katoen (Catania schwarz 0110 of Phildar Coton 3 – Noir 0067)
Restje goud garen
Haaknaald 2,5
Vulling; kussen vulling of fiberfill
Stopnaald

Gebruikte afkortingen
hv = halve vaste(n)
v = vaste(n)
Zittend is het engeltje ongeveer 5,5 cm hoog.

Werkwijze:
Lijf en hoofd
Je begint aan de onderkant van het lijf. Begin met gebroken wit en haak een ketting van 2 lossen.
Toer 1: 5v in 1e losse (5v). Toer 2: 2v in elke v (10v). Toer 3: 2v in elke 2e v (15v). Toer 4: v in elke v (15v). Toer 5: haak in de binnenste lussen, v in elke v (15v). Toer 6: elke 2e en 3e v samen haken (10v). Toer 7: v in elke v (10v). Toer 8: elke 2e en 3e v samen haken, eindig met 1 v (7v).
Vul het lijfje op.
Ga verder met huidskleur.
Toer 9: v in elke v (2x), 2v samen haken, v in elke v (1x), 2 v samen haken (5v). Toer 10: 2v in elke v (10v). Toer 11: 2v in elke 2e v (15v).
Toer 12: 2v in elke 3e v (20v). Toer 13, 14 en 15: v in elke v (20v).
Toer 16: elke 3e en 4e v samen haken (15v). Toer 17: v in elke v (15v). Toer 18: elke 2e en 3e v samen haken (10v). Vul het hoofd op.
Toer 19: elke 1e en 2e v samen haken (5v). Hecht af.

Rokje
Hecht gebroken wit aan op toer 5 van het lijfje.
Toer 1 + 2: v in elke v (15v). Toer 3: 2v in elke 3e v (20v).
Toer 4: Haak *3l, hv in v*. Herhaal wat tussen ** staat rondom.
Hecht af.

Armpjes (2x)
Haak met huidskleur een ketting van 8 lossen (haak niet te strak).
Toer 1: 4v in 7e losse van de ketting (4v). Toer 2: v in elke v (4v).
Hecht af.
Naai de armpjes aan de zijkanten van het lijfje.

Benen (2x)
Haak met huidskleur een ketting van 11 lossen (haak niet te strak).
Toer 1: 4v in 10e losse van de ketting (4v). Toer 2: 2v in elke v (8v).
Ga verder met gebroken wit. Toer 3: v in elke v (8v). Toer 4: elke 1e en 2e v samen haken (4v). Hecht af.
Naai de beentjes aan de onderkant het lijfje.

Haren
Haak met fluffy bruin een ketting van 2 lossen.
Toer 1: 5v in 1e losse (5v). Toer 2: 2v in elke v (10v). Toer 3: 2v in elke 2e v (15v). Toer 4: 2v in elke 3e v (20v). Toer 5: 2v in elke 5e v (24v). Toer 6 en 7: v in elke v (24v). Toer 8: elke 5e en 6e v samen haken (20v). Toer 9: v in elke v (20v).
Hecht af. Schuif de haren over het hoofdje en naai deze vast.

Vleugels (2x)
Haak met lichtblauw katoen een ketting van 2 lossen.
Toer 1: 5v in 1e losse (5v). Toer 2: 2v in elke v (10v). Toer 3: 2v in elke 5e v (12v). Toer 4: elke 5e en 6e v samen haken(10v). Toer 5: v in elke v (10v). Toer 6: elke 4e en 5e v samen haken (8v). Toer 7: v in elke v (8v). Toer 8: elke 3e en 4e v samen haken (6v). Toer 9: v in elke v (6v).
Hecht af. Naai de vleugels aan de achterkant op het lijfje.

Aureool
Haak met goud een ketting van 25 lossen. Hecht af.
Naai de uiteinden van de lossenketting aan elkaar vast en naai daarna de aureool op het haar.

Borduur met zwart katoen de ogen op het gezicht (1 steek onder het haar). Laat 3 steken ruimte tussen de ogen. Borduur daarna met wit katoen in elke oog een stip. Borduur met goud een randje onder aan de jurk en een randje bij de hals.
Veel plezier met het maken van het mini bungel engeltje.




17 opmerkingen:

  1. Wat een dotje zeg! Hier wil ik me wel eens aan wagen.
    Dankjewel voor het patroontje!
    Trouwens, je patroontje van het kikkertje aan de zijkant maakte ik ook al.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ontzettend leuk en mooi! Ik ben dol op engeltjes en ga deze zeker haken. Ik ga je blog ook even toevoegen aan mijn lijstje te volgen blogs. Ik kom je nu alweer tegen door de creatieve tip bij Forte, je kikkertje vond ik ook al zo'n gouden tip! Heel erg bedankt!
    Groetjes,
    Akkelien
    debreimeisjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, wat een schatje! Dank je wrl, die zie ik wel ergens aan bungelen ( aan mijn tas bijvoorbeeld)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, wat een scheetje!En wat gaaf dat je er het patroontje van geeft.Grfrouwien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat lief om dit leuke patroon met ons te delen. Zo'n schattig engeltje. Die komt op mijn to-do-lijstje voor de kerst.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een ontzettend leuk engeltje! Dank voor het patroontje. Ik heb eigenlijk wel zin om er gelijk aan te beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een liefie. Bedankt voor het patroontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bedankt voor de leuke reacties. Graag gedaan en hopelijk worden er hele mooie engeltjes geboren.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een leuk engeltje! :)
    Het resultaat staat op onze blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een schatje, gisteren er ook eentje gehaakt. Dank je wel voor het patroontje. Benieuwd naar het resultaat hij staat op mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een schatje,ik wil ze gaan haken voor mijn collega's het worden er z'n 35 ik word er helemaal blij van ik, heb er nog mooi de tijd voor ,als het maar klaar is voor kerst 2015 vrg Sonja

      Verwijderen
  12. Ik krijg het niet in een Windows-bestandje. Is er ook een PDF-bestandje te krijgen?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Monique, bedankt voor deze leuke patroontjes. Ik heb de link ervan op mijn haaksite gezet voor de leden.. Corry's Haak/Brei- en Knuffelhoek.. Hoop dat je veel "bezoek" krijgt... Leuk Blog heb je :)

    BeantwoordenVerwijderen